Gewichtsverlies

Tips om 50 kilo te verliezen, of nog meer!

3

Plannen
Wanneer je veel gewicht verliezen, weet je dat het wat tijd zal kosten en dat je gedurende die periode voor heel wat uitdagingen zal staan. Experts en mensen die ooit eens veel gewicht verloren hebben sommen hun tips op. Calorie-inname verminderen, tegen het hongergevoel strijden, meer sporten, blijven volhouden… zijn maar een van de weinige tips die ze je meegeven. Sommige ervan zijn waar, terwijl je van andere nog zult verschieten.

Eet veel tijdens het ontbijt
Mensen die meer eten ’s morgens dan ’s avonds verliezen dikwijls veel meer gewicht. Studies hebben aangetoond dat een stevig eiwitrijk ontbijt ervoor zou zorgen dat je minder honger hebt overdag. Neem 350 à 400 calorieën in per dag met minstens 25 gram eiwitten.

Houd een fotodagboek bij
Sla foto’s op van het voedsel dat je gegeten hebt. Alvorens je iets wil eten of een snack wil oppeuzelen, kijk je best even naar je fotodagboek. Daarin kan je zien wat je al hebt gegeten en of je dat ongezond snackje wel verdient.

Probeer een ‘voedselvervangend’ dieet.
Praat met een professional die jou een plan kan voorstellen waarin je slechts één normale maaltijd per dag eet. De andere maaltijden worden vervangen door speciale shakes of soepjes. Als je je eraan kunt houden, zal je over zes à twaalf maanden heel veel resultaat zien.

Koop geen ongezonde dingen
Uit het zicht betekent uit het geheugen… en uit de mond. Bevrijd je huis van alle ongezonde producten waaraan je niet kan weerstaan. Plaats gezond voedsel in de kijker zodat onmiddellijk ziet wat je in huis hebt. Plaats ook groenten en fruit op ooghoogte in je koelkast.


Error: Your Requested widget " enhancedtextwidget-3" is not in the widget list.
  • [do_widget_area sidebar-1]
    • [do_widget id="search-2"]
    • [do_widget id="text-2"]
    • [do_widget id="sociallyviral_recent_posts_widget-2"]
  • [do_widget_area widgets_for_shortcodes]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-3"]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-2"]
  • [do_widget_area wp_inactive_widgets]

    Winkel slimmer
    Zorg dat je altijd gezonde producten in voorraad hebt zodat je niet moet uit eten of iets ongezonds moet bestellen. Denk aan menu’s die lekker zijn voor het hele gezin. Maak samen een boodschappenlijst, ook al kook je niet samen. Blijf weg van grote supermarktketens. Volgens experts zou je automatisch meer kopen (en dus meer eten) als je in grote warenhuizen je inkopen doet.

    Zoek een fanclub
    Als je steun hebt van een grote groep mensen wordt het automatisch gemakkelijker om vol te houden. Zij kunnen je aanmoedigen, tips geven of zelfs zorgen voor een beetje competitie. Steun van je vrienden en familie kan alleen maar een extra motivator zijn om gewicht te verliezen.

    Wees niet te kritisch voor jezelf
    Wanneer je eens een mindere dag hebt (en dat zal sowieso eens gebeuren), kan het lastig zijn om jezelf te vergen. Schrijf op een briefje waarom je hebt gezondigd en lees het luidop voor aan jezelf. Dit kan een manier zijn om jezelf aan te moedigen het niet opnieuw te doen en je motivatie terug te vinden.

    Zwemmen
    Zwemmen is goed voor heel je lichaam. Het is de ideale workout om veel calorieën te verbranden.

    Kijk niet alleen naar de kilo’s
    Ongeacht wat de weegschaal zegt, je lichaam kan nog steeds op een goede manier aan het veranderen zijn. Herinner jezelf aan wat je hebt bereikt door gewicht te verliezen. Wordt je kledij losser? Is je bloeddruk beter? Als je diabetes hebt, is het niveau van je suikerspiegel stabieler geworden? Kun je meer sporten dan vroeger? Vier ook deze prestaties en kijk niet enkel naar het cijfer op je weegschaal.

    Pin It on Pinterest

    Share This