Gewichtsverlies

Tips om te vermageren

Bepaal en houd je vetpercentage in het oog. Zorg ervoor dat je een gezonde hoeveelheid vet in je lichaam hebt. Te weinig of te veel lichaamsvet kan even gevaarlijk zijn, zeker voor vrouwen en nog meer voor jonge vrouwen. Idealiter zou je je lichaamsvet moeten laten meten door een professional. Om een schatting te krijgen van je vetpercentage, kan je eventueel een online lichaamsvetrekenmachine gebruiken.

  • Bepaal je streefgewicht op basis van je lichaamstype.
  • Neem iedere dag 15 à 20% minder calorieën in om gewicht te verliezen. Je kunt gebruikmaken van de calorieënrekenmachine om te weten hoe veel calorieën je dagelijks mag innemen.
  • Zigzag tussen de calorieën. Kies bijvoorbeeld om eerst drie dagen weinig calorieën in te nemen, gevolgd door een dag waarin je veel calorieën mag innemen. Dit zorgt ervoor dat je minder geneigd bent om te snoepen tijdens dagen waarin je weinig calorieën mag innemen.
  • Eet vijf of zes kleine maaltijden per dag om je metabolisme op peil te houden en om snoepen te vermijden.
  • Cardiovasculaire oefeningen uitvoeren is een absolute must! Als je wilt afvallen, moet je sporten. Met behulp van een aantal stevige workouts kan je al heel snel vrij veel calorieën verliezen. Met diëten kan je veel vet verliezen, maar een prachtig lichaam verkrijg je door te sporten. Sporten verhoogt je metabolisme, daar waar diëten juist je metabolisme verlaagt. Haal dus die sportschoenen maar uit je kast!
  • Ga joggen. Het is de perfecte manier om mager, fit en geweldig te zijn. Installeer bijvoorbeeld een loop-app voor beginners op je smartphone!

Pin It on Pinterest

Share This