Gewichtsverlies, Voeding

Tussendoortjes die vet verbranden

Wat je tussen de maaltijden door knabbelt is enorm belangrijk. Je snacks boosten je metabolisme en helpen sneller gewicht te verliezen. Waar je vooral op moet letten bij tussendoortjes is een lage calorie-inname en een hoge voedingswaarde. Als je de juiste snacks eet, is je energielevel hoger, verbrand je sneller vet en neem je al de belangrijke voedingsstoffen in.

De juiste, vullende snacks (in combinatie met sport) stimuleert de groei van je spieren waardoor je metabolisme geboost wordt. Vezelrijke knabbels stimuleren de vertering en verlagen de zin in vetten en suikers. Er is dus geen eten dat letterlijk ‘vet verbrandt’ maar de juiste keuzes met de juiste ingrediënten helpen je lichaam op een juiste manier en maximaal te werk te gaan. Snacks onder de 200kcal en rond de 5 gram vezels zijn aangeraden. Hieronder enkele voorbeelden van gezonde, vullende tussendoortjes.

Fruit fruit fruit. Bijna elke fruitsoort is een perfect tussendoortje, maar het is nog gezonder als je dit combineert met proteïnen om een voller gevoel te hebben. Kies bijvoorbeeld voor een grote appel en een kopje magere melk.

Tussendoortjes die vet verbranden

Als je geen zuivelproduct kan of wil opnemen is er een andere proteïnerijke optie en met gezonde Omega-3 stoffen. Geblikte tonijn op een meergranen toastje bevat maar 200kcal, 3 gram vezels en 20 gram proteïnen.

Linzen zijn dé bron van ijzer. Twintig procent van de mensen neemt niet genoeg ijzer op en dit is nefast voor je metabolisme. Voor 180kcal kan je genieten van linzenpasta op pitabrood.

Een tussendoortje met  weinig vet en 4 gram vezels is een bessen-smoothie. Gebruik vetvrije yoghurt en voeg een beetje proteïnepoeder toe. Als je de smoothie wat zoeter wilt maken, kan je een druppeltje honing toevoegen.

Een lekkere snack, of zelfs een gezond aperitiefhapje is bloemkool met een dipsausje van witte bonen. Voeg wat geroosterde knoflook toe aan de bonenmix en combineer met toastjes en groenten voor een healthy tussendoortje. 2 kopjes rauwe, gesneden bloemkool en ¼ kopje bonendip is goed voor 11 gram proteïnen, 8 gram vezels en slechts 199kcal. Verantwoord smullen !

Pin It on Pinterest

Share This