Producten, Voeding

Verschillende maaltijden en snacks van 200 calorieën

Vaak bestaat de verleiding om koekjes, fastfood of chocolade te eten als tussendoortje maar deze snacks bevatten enorm veel calorieën, suiker en vet. Daardoor kan je maar een heel kleine portie eten met het gevolg dat je snel weer honger hebt en extra gaat snacken. Maar er zijn ook gezondere tussendoortjes die je meer vullen. Lees snel dit artikel en kies voor de gezonde variant van je dagelijkse versnapering.

Verschillende maaltijden en snacks van 200 calorieën

200 calorieën  staat gelijk aan :

OngezondAlternatief
– Een halve Snickers-reep (41gram)

 

– 1422 gram selderij

 

– een halve cheeseburger

 

– 588 gram broccoli

 

– 41 gram Dorito-chips

 

– 533 gram meloen (2 meloenen)

 

– 73 gram frietjes (hierbij komt nog eens het extra ongezonde zout)

 

– 570 gram kleine worteltjes

 

– 10 karamelsnoepjes

 

– 385 gram appelschijfjes (gelijk aan 3 appels)

 

– 40 gram M&M’s– 290 gram druifjes

 

– 51 gram gummibeertjes (gelijk aan 1 handje)

 

– 4 kiwi’s

 

– 51 gram cheddar kaas ( een klein blokje)– 1 avocado

 

Je merkt dus duidelijk dat je vaak bij de helft van de ongezonde snacks al aan 200kcal komt. Van de gezonde varianten kan je veel meer eten, wat natuurlijk niet betekent dat je meteen 2 meloenen moet opeten. Eet je een meloen of 2 kiwi’s als vieruurtje dan heb je ten eerste al 1/5 van je portie groenten en fruit binnengespeeld , je bent veel meer voldaan dan die paar M&M’s en én je hebt nog calorieën over.

Nog enkele kleine voorbeelden van gezonde opties zijn je calorierijke cornflakes (200kcal = 53 gram)  vervangen door granen cornflakes rijk aan vezels (200kcal = 101 gram) en je slaatje kan je afwerken met mini-pepers(200kcal per 740 gram) i.p.v. met maïs (200kcal per 308 gram).

Pin It on Pinterest

Share This