Lifestyle

Vijf gewoontes die je dieet doen mislukken

Het komt vaak voor dat mensen op dieet gaan, maar er niet in slagen zich aan de regels te houden en gewicht te verliezen. Hieronder volgende de top vijf oorzaken met een oplossing. Sommige gewoontes kunnen gemakkelijk overwonnen worden dankzij kleine veranderingen in levensstijl.

Ongezond eten in huis

Als je ongezond eten in huis hebt, is de kans groot dat je ervan zult eten. We zijn maar menselijk. Als het in onze buurt aanwezig is, zijn we geneigd om ervan te snoepen. Het eten verstoppen helpt ook al niet veel. Dit komt vaak voor wanneer jij op dieet bent, maar je partner of je kinderen genieten graag nog van een koekje. Als dit het geval is, kan je het misschien bespreken met hen en uitleggen waarom je die koekjes liever niet koopt. Of koop ze in een andere smaak die jij niet zo lust.

Familieleden met een slechte invloed

Het kan zijn dat je familieleden een slechte invloed hebben op je dieet. De oplossing is hier opnieuw om een eerlijk gesprek met hen aan te gaan over wat je doelstellingen zijn en wat gezondheid precies inhoudt voor jou. Vertel ze dat je hun steun nodig hebt en dat hun keuzes invloed hebben op jou en dat ze het voor jou moeilijker maken om gezond te blijven eten. Probeer om tot een compromis te komen.

Werkoverbelasting

Een terugkomend excuus om niet op dieet te gaan is dat mensen het druk hebben. Ze hebben last van werkoverbelasting en stress op het werk, en hebben geen tijd om gezonder te eten. De oplossing is om te plannen. Plannen, plannen en nog eens plannen. Kleine beetjes helpen ook: neem de trap in plaats van de lift.

Reizen

Als je vaak moet reizen voor je werk, kan het moeilijker zijn om je aan een dieet te houden en gewicht te verliezen. Opnieuw is plannen de oplossing. Neem fruit mee in plaats van chips of koekjes onderweg en maak gebruik van de fitnessruimte als die er is in het hotel.

Vergeetachtigheid

Dit lijkt misschien dom, maar vergeetachtig zijn heeft zo zijn nadelen. Zo vergeet je eens je middageten, je sportschoenen of sla je per ongeluk een maaltijd over. Als je echt gewicht wilt verliezen, kan je het jezelf niet veroorloven om dingen te vergeten. Zet timers op je gsm en leg een extra paar sportschoenen in je koffer.

Pin It on Pinterest

Share This