Lifestyle

Vijf tips om dagelijks calorieën te besparen

Nieuwe dieetgewoontes kunnen je soms overweldigen als je probeert te wennen aan nieuwe maaltijden of sportgewoontes. Gelukkig bestaan er kleine aanpassingen die je kunt maken om je leven weer op het goede spoor te zetten. Zo word je nog fitter en ga je ook nog plezier beleven aan je dieet.

  • Eet trager dan normaal. Als je alles naar binnen schrokt, loop je de kans om veel meer te eten en dus meer calorieën binnen te krijgen. Geniet van je eten en wees bewust van alles wat je kauwt. Proef wat je eet en probeer de signalen te herkennen die je lichaam je stuurt als je voldaan bent. Eet tot je geen honger meer hebt en schep niet extra op omdat je nog wat zin hebt om te proeven.
  • Gebruik een verstuiver met olie of boter in de plaats van een flesje of een klontje boter. Ga voor de gezonde varianten zoals olijfolie of kokosolie. Zo gebruik je veel minder vetstoffen en bevat je maaltijd minder vet en calorieën. Eén maal wat olie in de pan spuiten bevat maar 7 kcal en minder dan een gram vet. Heel wat minder als je vergelijkt met een lepeltje olie dat 120 kcal en 13 gram vet bevat.

Error: Your Requested widget " enhancedtextwidget-3" is not in the widget list.
  • [do_widget_area sidebar-1]
    • [do_widget id="search-2"]
    • [do_widget id="text-2"]
    • [do_widget id="sociallyviral_recent_posts_widget-2"]
  • [do_widget_area widgets_for_shortcodes]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-3"]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-2"]
  • [do_widget_area wp_inactive_widgets]
    • Kook thuis en vermijd op restaurant gaan of afhaalmaaltijden. Zo kies je zelf welke ingrediënten er in je maaltijd zitten en je hebt controle over de suikers en vetstoffen. Op restaurant ga je je ook vaak overeten omdat de porties veel te groot zijn. Maak je maaltijden in veelvoud klaar en bewaar ze in de diepvries voor de dagen waarop je minder tijd hebt om te koken.
    • Begin je maaltijd met een salade. Groenten zijn namelijk heel vullend en bevatten enorm weinig calorieën. Besprenkel je salade met olijfolie of balsamicoazijn in de plaats van romige sausjes op basis van room of andere caloriebommetjes.
    • Zorg dat je snacks veel vezels bevatten. Vergeet niet om een gezond tussendoortje te eten tussen het middag- en avondmaal om hongeruitbarstingen ( en de daarmee gepaarde ongezonde eetbuien) te voorkomen. Volkorenontbijtgranen met frambozen of bosbessen is een gezond tussendoortje boordevol vezels, antioxidanten en extra vitamines.

    Pas deze tips stap voor stap toe op je dagelijkse levensstijl. Zo zal je lichaam zich gemakkelijker aanpassen en voel je je meteen fitter zonder dat je echt het gevoel hebt dat je op dieet bent.

    Pin It on Pinterest

    Share This