Producten

Waarom een maaltijd overslaan NOT DONE is

Er zijn ontelbare redenen waarom iedereen wel eens een maaltijd durft te skippen. Meestal is ons excuus ‘geen tijd’ waardoor we snel een onevenwichtige maaltijd eten. Als we niet eten, denken we soms ook dat we zo minder calorieën eten en dus sneller afvallen. Maar niets is minder waar, de kans dat je hierdoor bijkomt is veel groter.

Door je lichaam niet te voeden doorheen de dag, loop je het risico om te verzwaren. Je metabolisme vertraagt en het lichaam gaat in overlevingsmodus door vet op te slaan in de plaats van het te verbranden. Als we dagelijks te weinig eiwitten opnemen, zal ons lichaam eiwitten afnemen van je spieren. Een maaltijd overslaan zorgt er dus voor dat je spieren beetje bij beetje verdwijnen en je er niet meer slank en strak uitziet maar chubby en ongezond. Lees hieronder hoe je gezond blijft zonder maaltijden over te slaan en onthoud dat het niet gaat om minder eten, maar om gezonder eten.

Plan je maaltijden in zoals je taken inplant in je dagelijkse schema. Zo wordt je eetpatroon ook echt een patroon. Probeer ook op voorhand grotere porties klaar te maken en ze daarna in te vriezen voor later of klaar te zetten voor de dag erna. Maak bijvoorbeeld elke zondagavond wat tijd vrij om je week uit te stippelen en controle te krijgen over je eetgewoontes.
Maak genoeg tijd om te eten. Fastfood of je eten vervangen door koffie is sterk afgeraden. Maak genoeg tijd vrij in je agenda om rustig te genieten van je eten en dit 3 maal per dag, ook al betekent dit dat je 15 minuten vroeger uit je bed moet rollen.

Tussendoortjes boordevol vezels zoals amandelnoten of worteltjes zullen je langer verzadigd houden. Eet op regelmatige tijdstippen tussen de maaltijden door om vreetbuien tegen te gaan.

Luister naar je lichaam. Als je maag gromt of als je je wat slapjes voelt, is dat een duidelijk teken dat je lichaam energie nodig heeft. Houd in een schriftje bij wanneer je honger begint te krijgen om inzicht te krijgen in de routine van je lichaam. Luister dan ook naar de signalen die je lichaam stuurt en eet meteen iets gezond. Om de drie uur iets knabbelen is ideaal om de hele dag te functioneren.

Pin It on Pinterest

Share This