Fitness

Workouts van 2 minuten

Heb je geen tijd om te sporten? Dit is niet langer een goed excuus om de beweging te schrappen die we eigenlijk allemaal nodig hebben. Hier zijn een aantal oefeningen die je kunt uitvoeren in twee minuutjes. Integreer ze in je dag.

stairs-838112_960_720_aa4

  • Wanneer je naar de supermarket gaat, neem dan een winkelkar en loop ermee de winkel rond nog voor je begint met je inkopen te doen. Als je een beetje sport gewoon bent, kun je je kar ook halfvol doen.
  • Gebruik een stabiliteitsbal om op een veilige manier kracht op te bouwen terwijl je aan het squatten bent. Plaats de bal achter je rug tegen een muur. Plaats je handen op je heupen en buig je knieën langzaam. Stop wanneer je voelt dat je niet meer comfortabel zit. Keer dan terug naar je rechtopstaande positie. Wanneer je de oefening doet, moet de stabiliteitsbal met jou meerollen, zodat de beweging gemakkelijker wordt. Je kunt dit thuis doen, in de fitness of op kantoor. Een stabiliteitsbal kan je ook al stoel gebruiken. Je verbrandt er namelijk calorieën mee.
  • Als je leeft in een huis met twee verdiepen, of in een appartement met meerdere verdiepingen, of er is een trap op kantoor, gebruik dan dat materiaal. Het is ideaal voor een workout van twee minuten. Gebruik altijd de trappen! Zo verbrandt je meer calorieën per minuut dan wanneer je aan het joggen bent. Wandel een aantal keer op en af de trap op een normaal tempo. Zorg ervoor dat je een regelmatige adem hebt en dat je rust wanneer je je niet meer comfortabel voelt.

 

Pin It on Pinterest

Share This