Fitness, Gewichtsverlies

Zes manieren om snel vet te verbranden

Zes manieren om snel vet te verbranden
We hebben allemaal wel eens geen zin om naar de fitness te gaan. Lees in dit artikel de zeven vet verbrandende workouts die je thuis kunt uitvoeren. Probeer iedere dag een van deze oefeningetjes uit te voeren: 1 kleine workout leidt tot een beloning!

rollerskates-673725_960_720_398

  • Inline skating
    Door te rolschaatsen, kan je 425 calorieën per half uur verbranden. Omdat je de hele tijd je poep en je dijen moet gebruiken om de zijwaartse bewegingen te maken, kan je heel snel veel vet en calorieën verbranden. Je volledige lichaam wordt eigenlijk getraind omdat je je lichaam volledig in balans moet houden. Rolschaatsen is bovendien helemaal niet slecht voor je knieën (in vergelijk met joggen). Vergeet wel je helm en knie- en elleboogbeschermers niet!
  • Joggen
    Met joggen kan je 374 calorieën per half uur verbranden. Ook bij deze sport gebruik je je benen, lichaam alsook je volledige lichaam, waardoor je het meeste vet kunt verbranden. Zwaai een beetje mee met je armen, leun niet naar voren en zorg er voor dat je voeten stevig op de grond staan. Op die manier haal je het beste uit je workout. Om minder druk op de knieën te zetten, land dan op het midden van je voeten en rol dan naar je tenen toe. Is joggen geen uitdaging meer voor jou? Ga dan lopen waar er veel heuvels zijn.
  • Touwtjesspringen
    Hou je van touwtjesspringen? Stop dan nu met lezen en grijp naar je springtouw. Je kan zo’n 340 calorieën per half uur verliezen door gewoon thuis op je terras of balkon te staan springen! Deze workout zijn erg geliefd bij boksers. Houd je voeten een beetje gespreid als je springt en spring laag tegen de grond. Heb je geen touw? Je geniet van dezelfde voordelen als je geen touw voor handen hebt. Om het beste uit je workout te halen, is het goed om afwisselend snel en traag te springen, afwisselen tussen één voet en twee voeten. Je kan ook touwtjesspringen wanneer je aan het joggen bent.
  • Hoelahoepen
    In alle trainingssessies van Beyonce zitten wel een aantal minute hoelahoepen verwerkt. Het is een van de meest effectieve trainingen om een mooi lichaam te krijgen. Kies voor een hoelahoep dat gemaakt is voor volwassenen, en niet voor kinderen. De grotere hoelahoepen zijn namelijk groter en zwaarder. De juiste hoelahoep zou tot net onder je borstkas moeten komen. De workout is simpel: draai de hoelahoep gedurende 30 minuten rond je heupen en je verbrandt zo’n 300 calorieën. Het is wel zo dat je er in het begin nog wat op moet oefenen, maar maak je geen zorgen want zelfs al ben je een beetje aan het sukkelen, je beweegt, waardoor je calorieën verbrandt.
  • Tennis
    Je hebt niet altijd een partner nodig of een tennisveld om te tennissen. Ga gewoon op zoek naar een plaats waar je tegen een muur of een garage een balletje kunt slaan. Gebruik afwisselend je forehand en backhand. Sta een aantal meter van de muur, zodat je verplicht bent te lopen achter je ballen. Zelfs als je oefent om te serveren, kan je lichaam calorieën verbranden. Lopen achter je ballen is altijd een goede workout!
  • Dansen
    Dansen is misschien niet de allerbeste workout, maar het boost je metabolisme, waardoor je meer energie zult krijgen. Het is belangrijk om het tempo hoog te houden en te kiezen voor muziek met een sterk ritme. Rust niet tussen liedjes in en blijf bewegen! Begin bijvoorbeeld met een liedje met een normaal tempo (zoals Just Dance van Lady Gaga) en kies daarna voor liedjes met een hoger tempo. Zet rustigere liedjes op naarmate het einde nadert om af te koelen.

Pin It on Pinterest

Share This