Producten

Zes simpele tips om suiker te bannen

Hoog tijd om minder suiker te eten. Suiker is namelijk 1 van de grootste boosdoeners op het gebied van gezondheid en gewichtsverlies. Voel je beter en straal met deze 6 stappen om minder suiker te eten. Het is niet zo moeilijk als je zou denken !
Toegevoegde suiker bevat enorm veel calorieën en bevat erg weinig voedingswaarde. Wat veel mensen ondervinden, is dat suiker bannen uit je leven moeilijk lijkt omdat er verschillende soorten bewerkte suikers bestaan. Let goed op de ingrediëntenlijst op je voedingswaren en kies een gezonder alternatief.

  • Verminder je suikeropname in kleine stapjes. Drink je bijvoorbeeld je thee of koffie met suiker? Verminder dan de suiker die je toevoegt of vervang het door een gezonder alternatief zoals chai latte of stevia.
  • Vers fruit is duizend maal gezonder dan voorverpakt fruit. Kies dus verse appelen in de plaats van een potje appelmoes want dit potje bevat veel toegevoegde en ongezonde suikers. Dit geldt ook voor verse stukken fruit tegenover een brikje multivruchtensap.
  • We focussen vaak op de suikers in ons eten maar vergeet niet dat je drankjes ook vaak een verborgen bron van suiker zijn. Elimineer frisdranken en kies water of drankjes met een natuurlijk laag suikergehalte zoals verse pompelmoesthee.
  • Je mag natuurlijk af en toe jezelf eens trakteren op een dessertje maar kies dan wel de toetjes die geen extra suikers bevatten. Zo kan je evenveel genieten van een vetvrije yoghurt met bosbessen of ga zelf op zoek naar alternatieve recepten met weinig tot geen suiker voor je favoriete dessert.
  • Denk na voor je een tussendoortje neemt. Snacken tussendoor zorgt er vaak voor dat je teveel suiker eet. Herorganiseer je kast en maak komaf met alle voorverpakte repen en zakjes en vervang dit door gezonde snacks die weinig calorieën bevatten.
  • Terwijl je je suikerinname drastisch vermindert, kan je tegelijk kiezen voor snacks die ook helpen om je bloedsuikerwaarden onder controle te houden. Niet-gesuikerde havermout is bijvoorbeeld rijk aan goede vezels. Je eet dus minder suiker en je helpt je bloedsuikerlevel in evenwicht te houden. Ander ‘slimme voedingswaren’ die weinig suiker maar veel vezels bevatten, zijn broccoli en groene bonen.

Pin It on Pinterest

Share This