Lifestyle

Zeven manieren om gezond bij te komen

Velen zouden graag enkele kilootjes zien verdwijnen, maar er zijn ook mensen die lijden aan ondergewicht en graag een paar kilootjes meer van de weegschaal zouden aflezen. Ondergewicht hebben kan even ongezond zijn als overgewicht hebben. Mensen met ondergewicht hebben namelijk een zwakker immuunsysteem en zijn dus vatbaarder voor verschillende ziektes. Ook atleten zoeken soms manieren om bij te komen zodat ze beter zouden kunnen presteren. Belangrijk is om op een gezonde manier bij te komen. Als je gewoon vettigere, ongezondere producten begint te eten of immens vele hoeveelheden aan voedsel begint binnen te werken, zal dat ten koste gaan van je lichaam. Hier volgen zeven manieren om gezond bij te komen:

  • Sla nooit je ontbijt over. Door te ontbijten heb je meer energie om de dag door te komen. Geniet van een hartig ontbijt met cornflakes en muesli, en laat je niet tegenhouden om er wat honing of ahornsiroop aan toe te voegen voor wat zoetigheid. Of maak een lekkere groenteomelet met meer dan genoeg kaas. Eet er een sneetje volkorenbrood bij of een volkorenbagel met veel koolhydraten.
  • Eet vaker snacks. Door frequent te snacken krijg je meer calorieën binnen. Nootjes, zaadjes, gedroogd fruit, kaas, volkorenkoekjes en yoghurts zijn ideale snacks.
  • Eet meer producten met gezonde vetten. Vetten bevatten het meeste calorieën en gezonde vetten vind je bijvoorbeeld in avocado’s, olijfolie, kokosnootolie, noten, zaden en vettige vis zoals zalm.

Error: Your Requested widget " enhancedtextwidget-3" is not in the widget list.
  • [do_widget_area sidebar-1]
    • [do_widget id="search-2"]
    • [do_widget id="text-2"]
    • [do_widget id="sociallyviral_recent_posts_widget-2"]
  • [do_widget_area widgets_for_shortcodes]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-3"]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-2"]
  • [do_widget_area wp_inactive_widgets]
    • Drink calorieën. En doe dit op een gezonde manier. Geen frisdrank dus. Drink fruitsmoothies, versgeperste fruitsappen of proteïneshakes.
    • Geniet van een dessert. Let op dat je niet te veel suikers inneemt. Maar geniet gerust van een kommetje ijscrème, een milkshake of een paar koekjes.
    • Doe aan krachttraining. Je hoeft geen zware oefeningen te doen. Door kleine oefeningen kan je al spierweefsel stimuleren om te groeien. Dankzij die oefeningen laat je je botten meer calcium opnemen waardoor ze sterker worden. Krachttraining is vooral handig voor mannen met ondergewicht.
    • Neem genoeg proteïnen in. Deze tip hangt een beetje samen met de vorige. Je spieren hebben proteïnen nodig om te groeien. Proteïnen zitten in mager vlees, noten, peulvruchten, quinoa en andere granen.

     

    Pin It on Pinterest

    Share This